Beperkte bereikbaarheid door wegenwerken: Parking langs de achterzijde van de praktijk, bereikbaar via de Langebunderstraat.

FAQ

FAQ (Veelgestelde vragen)

Hoe maak ik een afspraak?

ONLINE via de WEBSITE: vraag een eerste keer uitleg aan Christine.

  • Boek per patiënt een afspraak

TELEFONEER:

  • Wanneer je dringend een arts nodig hebt en de afspraken volgeboekt zijn
  • Wanneer je denkt meer tijd nodig te hebben, bv onderzoek preoperatief, verzekering, ECG, longfunctietest, ...
  • Wanneer je twijfelt of je online boeking gelukt is.
  • Wanneer je een afspraak wenst te annuleren of te verplaatsen.

Wanneer kan ik bellen voor een afspraak?

Bij voorkeur van 08 uur tot 11uur 30 en van 13 uur 30 tot 18 uur.
Ook buiten deze uren kan je bellen voor een dringend probleem.

 

Wanneer kan ik bellen voor een resultaat?

Spreek af met de arts die het onderzoek plant wanneer en hoe je zelf terug contact neemt.
Wanneer het resultaat normaal is, kan het gesprek kort zijn.
Wanneer iets meer te bespreken is, kom je best terug op consult.
Een persoonlijk contact is nodig voor een kwaliteitsvolle bespreking. Daarom is het ook niet mogelijk een resultaat te overleggen per mail.

 

Ik ben ziek en ik zie voor vandaag geen opening in de agenda?

Je belt dan best naar het secretariaat.

 

Ik heb een voorschriftje nodig.

Een consult gaat niet over het verkrijgen van voorschriften, maar in een kwaliteitsvol consult is er een gesprek, klinisch onderzoek en eventueel technisch onderzoek. Daarom is het moeilijk een voorschrift te krijgen per telefoon.
Bereid je consult voor, zodat je nadien geen voorschriften hoeft bij te vragen.Ik heb een medisch attest nodig ?Voor het invullen van attesten en formulieren is informatie, tijd en inbreng van de patiënt nodig. Daarom kom je hiervoor best op consult. 

Je arts schrijft enkel attesten die correct en waar zijn.
Maak het je arts niet moeilijk en vraag alleen te attesteren wat redelijk, correct en waar is.

Ik wens een huisbezoek.

We doen graag huisbezoeken in de ruime regio.
Vraag een huisbezoek aan voor 10 uur, meestal komt je arts naar keuze.
Een huisbezoek kan wanneer je door ziekte, … niet naar de praktijk kan komen.
In de praktijk kunnen we rustiger spreken en onderzoeken, we hebben er ook meer technische mogelijkheden.
Door het afsprakensysteem is de wachttijd nu beperkt.
Een huisbezoek ‘op een afgesproken uur’ kan niet.

Mag ik telefonisch advies vragen?

Uiteraard kan je een telefonische vraag stellen. Let wel : wanneer je zelf op consultatie komt, verlang je ook de volle aandacht van je arts. Daarom proberen we het telefoonverkeer te beperken. 

Wanneer begint de wachtdienst?

Als je belt naar het nummer van de praktijk 057/44 66 00 word je automatisch doorgeschakeld naar de wachtarts wanneer de artsen van de praktijk er niet zijn.
De wachtdienst komt tussen na de avondconsultaties, tot ’s morgens 08 uur.

 

Kan ik mijn arts in de groepspraktijk vrij kiezen?

Uiteraard kan je je arts vrij kiezen.
Bij dringende consulten of huisbezoeken word je geholpen door de arts die beschikbaar is.